pondělí 2. října 2017

50x a stále poprvé

Už jsem vám psala o ponožkách jedna. Možná jste se tenkrát ptali, o jakou že to jde sérii a proč s tím dělám takové tajnosti. Tak tady to máte, přímo v názvu. Rozhodla jsem se, že upletu padesatery ponožky a pokaždý jiný. Ne, jen tím, že vezmu jinou přízi, ale prostě jiný. Nějak. Jednou budou mít německou patu, jindy použiju fair islový vzor, jednou copánek a jindy možná krajku nebo výšivku. 

Nedávám si na to žádný limit, třeba letos upletu desatery, nebo jenom dvoje… není to závod nebo soutěž. Jenom nápad, pokus. Možná že projekt odpískám, když se bude zdát nesmyslný, ale o tom to je taky. Naučit se ukončovat věci, které nemají smysl. I to je život. Zrovna na minulém pletení jsme se bavili, že existují „dotahovači“, kteří dotahují i to, co už dávno mělo skončit v koši. A to je škoda. Proč dočítat špatnou knihu? Luštit křížovky, když vás vlastně nebavěj? Zůstávat ve vztahu, protože jste si s tím klukem kdysi vyšli? Proč dělat věci, který nedávají smysl?
Zde bude postupně doplňovaný seznam mých padesáti druhů ponožek. OK = označeny ty již hotové (obě). 
  • Ponožky #1 jsem začala plést v rámci Tour de Fleece v létě 2017. Psala jsem o nich zde. Hotová je zatím jenom jedna. Vyzkoušela jsem si na nich pletení shora dolů na jedné kruhové jehlici za použití magic loopu a trochu otravnější patu, která byla ale měla být pevná a vydržet časté nošení. Rock Sock návod od DROPS z příze Fabel.
OK. Ponožky #2 jsou moje modré ponožky pro nedonošená miminka a psala jsem o nich zde. Obě byly dokončeny a odevzdány včas. Jednalo se o ponožtičky pletené shora dolů na jedné kruhové jehlici s tím, že nejprve se uplete holeň, pak nárt a boky a na závěr se doplétá spodek chodidla. Angeliky mini letní KAL
  • Ponožky #3b by měli být takzvané Ph.D. ponožky, nebo tedy podle autorky Graduation Socks, psala jsem o nich zde, ale plést jsem je ještě nezačala. Ponožky jsou označeny 3b, protože z trojek se staly návleky na ruce s pavouky, o nichž jsem psala zde a v článku Velký podzimní KAL s Angelikou, Spider Socks galerii najdete zde
OK. Ponožky #4 byly fialové miminkovské ponožky z Baby merina od DROPS pro neteř mojí kolegyňky. Psala jsem o nich zde a vyfocené je s celou soupravičkou najdete zde. Pletené shora dolů celé najednou na rozdíl od ponožek #2.
  • Ponožky #5 pletu na jedné kruhové jehlici zároveň s ponožkami 5a. Jedná se o ponožky pro miminka pletené od špičky. Je to můj zkušební pár dle knihy pletení dvou ponožek na jedné kruhové jehlici. Už jsem to kdysi zkoušela, ale teď si to chci oživit.
  • Ponožky #5a nazývám takhle, protože to je vlastně stále stejný způsob pletení ponožek, navíc ve stejné velikosti. Můj cíl je uplést padesát různých ponožek. Ideálně vyzkoušet padesát různých stylů. Jak nahazování, tak způsobů, délek, vzorů. Prostě každé ponožky by měly být úplně jiné, aby se do téhle padesátky mohly počítat.
  • Ponožky #6 jsou zatím rozdělané. Jedná se o ponožky Carousel od Louise Robert pletené jako pásek obtáčený kolem nohy.
  • Ponožky #7 jsou zatím rozdělané. Jedná se o Double Heelix socks. A jejich pletení, jelikož jde o první pokus, je vcelku náročné.
  • Ponožky #8 Dither od General Hogbuffer. (5. týden: 29. ledna až 4. února 2018) První můj článek o nich najdete zde
  • Ponožky #9 Spirálové ponožky od La Maison Rililie. (6. týden: 5. února až 11. února 2018) První můj článek o nich najdete zde.
  • Ponožky #10 Broken Seed Stitch Socks od Hanna Leväniemi. (7. týden: 12. února až 18. února 2018) První můj článek o nich najdete zde.
  • Ponožky #11 Fibonacci od Stephanie van der Linden. (8. týden: 19. února až 25. února 2018) První můj článek o nich najdete zde.
OK. Ponožky #12 Blueberry Hill jsou ponožky z návodů DROPS. Pletou se z dvojité příze, a tak krásně rychle přibývají. První můj článek o nich najdete zde. Hotové ponožky najdete v článku tadyTolik mě to nadchlo, že jsem se hned po dodělání prvních modrých pustila do druhých zelených. A možná jsem ještě neskončila (9. týden: 26. února až 4. března 2018). Zelené jsem dokončila v roce 2022 
  • Ponožky #13 V dubnu jsem připadla na nápad zkusit si zakalit ponožky (výhodou je malá velikost). Jednalo se o Undertow Sock od Kirsten Hall. Bohužel jsem je v průběhu měsíce uplést nestihla. První můj článek o nich najdete zde.
OK. Ponožky #14 Jelikož se chybami člověk učí, další KALové ponožky jsem zkusila hned vzápětí v květnu. Výsledek byl výrazně lepší. Připadalo mi, že na ně mám víc času. Nebo jsem jim dala větší prioritu? Každopádně se jednalo o SKA May 2018 MOCK od verybusymonkeyPrvní můj článek o nich najdete zde. Tak, ponožky jsou hotové, ale po vyprání se ukázalo, že se dost roztáhly, ačkoliv mi předtím padly báječně. Možná je to tou krajkou, ale jsem frustrovaná. Co s tím teď?
  • Ponožky #15 Další by měly být Hermioniny ponožky (článek teprve připravuji).
  • Ponožky #16 V červnu jsem se rozhodla pustit do ponožek Montgolfiere (článek teprve připravuji).
  • Ponožky #17 Teď už nevím kdy jsem začala, ale mezi rozpletenými mám Euclidy.
    • Ponožky #18 V rámci mého zapojení do Sock Knitters Anonymous (dále jen SKA) jsem se připojila k listopadovému pletení ponožek MOCK, což znamená mystery ponožky. Kvůli pravidlům nemohu zveřejnit jejich fotky dříve, než bude odtajněn celý návod. Tyhle konkrétní se jmenují Get Along Sock MKAL a navrhla je Michelle Leanne Martin. 
    OK. Ponožky #19 Protože na aikidu je někdy vážně dost zima a cvičí se tam bosí, nahodila jsem Lindsey's Yoga Socks od Tyler Klene z prvního Delightu od DROPS, který mi přišel pod ruku. Je sice dost růžový, ale aspoň to bude veselé a trochu to bude rušit tu nudnou bílou. Nebo to bude lehce provokovat, až budu mít černou hakamu. :-P
    • Ponožky #20 Call Them Cherry Blossoms od Tiina Kuu jsem nahodila v únoru v rámci skupiny SKA, o níž jsem psala zde.
    • Ponožky #21 Spider Socks od Terri Knight, úvodní článek zde,
    • Ponožky #22 Unchained Socks od Petra Machová Kouřilová, úvodní článek zde
    • Ponožky #23 Coffee Cantata od Caoua Coffee, úvodní článek zde,
    • Ponožky #24 Papageno od Caoua Coffee
    V rámci KALu s Upletusi jsem se pustila do následujících ponožek (#upletusiponozky):

    OK. Ponožky #25 Ponožky Rye od Tincanknits by měly být zatěžkávací, protože je chci hodně nosit, abych viděla, kolik takové ponožky vydrží. Pletly se poměrně snadno a dobře přibývaly. Opravdu pohodové pletení do autobusu na cestu do práce. Psala jsem o nich zde a zde

    • Ponožky #26 To Knit While Bored od Color Aturable. První článek jsem o nich psala zde.
    • Ponožky #27 Stripe Tease od General Hogbuffer. První článek o nich pojednává zde.

    OK. Ponožky #28 Roosimine od Caoua Coffee jsou dárkem pro mého přítele k Valentýnu 2021. Byla to makačka, protože místo ponožek ve velikosti 38 jsem pletla ve velikosti 46, což dost ovlivnilo i spotřebu. Zvláštností těchto ponožek je technika použitá k vyplétání vzoru, říká se jí roosimin a trochu připomíná vyšívání v průběhu pletení. Články o mých ponožkách najdete zde a zde.

    OK. Ponožky #29 Pillars od Lisa StichwehČlánky o mých ponožkách najdete zde a o hotových zde.

    • Ponožky #30 Cantilever od General Hogbuffer. První článek najdete zde.
    • Ponožky #31 #pfötchensocks od Monika Kaulen přezdívám tlapkové, protože se mi to lépe pamatuje. Můj článek s inspiračními fotkami ke kočičím tlapkám najdete zde.
    • Ponožky #32 kozí ponožky tak trochu dle vlastního návrhu

    Ok. Ponožky #33 ponožky Rivers of Mars od iamknitting designs z Alegrie, dokončeny 28. 11. 2021

    Ok. Ponožky #34 Elemental Socks SKA MKAL. Dokončeno 29. 6. 2021. Hotové vyfoceny zde
    • Ponožky #35 ponožky Fade Out Socks od Carolyn Lisle
    • Ponožky #36 ponožky Lampropeltis od Natalia Vasilieva
    OK. Ponožky #37 ponožky Jeeves od Sarah H. Wolf byly pleteny v rámci SKA. Článek o nich najdete zde.

    OK. Ponožky #38 ponožky Laurelhurst od Star Athena

    OK. Ponožky #39 ponožky Compost Socks od Solène Le Roux. Článek o nich najdete zde

    OK. Ponožky #40 ponožky Wriggle od Becky Greene

      OK. Ponožky #41 ponožky Neat Ripple Socks od Winwick Mum
        • Ponožky #42 ponožky Virus Socks od JennyPenny
          OK. Ponožky #43 ponožky Artichoke od Janel Laidman
            • Ponožky #44 ponožky Gladys od General Hogbuffer
              • Ponožky #45 ponožky Hot Goth od Anita Grahn, návod jsem vyhrála v klubu anonymních ponožkoholiků (SKA)
                • Ponožky #46 ponožky Prasečí nebo také Kofolové ponožky dle vlastního návrhu
                  • Ponožky #47 ponožky Saesenthessis Socks  od Michelle Leanne Martin
                    • Ponožky #48 ponožky Raftsmen od Yvette Noel
                      • Ponožky #49 ponožky Jabberwonky od Susan Moskwa
                        • Ponožky #50 ponožky My Flock od Daniela Mühlbauer
                        A pojedeme dál až do stovky?????????????????????????????????????????????????????????
                          • Ponožky #51 ponožky Frosted Leaves Socks od Laura Jenkins
                          • Ponožky #52 podkolenky Krumeluuri od Anna Johanna
                          • Ponožky #53 ponožky Auld Lang Syne od Louise Robert
                          • Ponožky #54 ponožky Lyanna Socks od KnittyMelissa
                          • Ponožky #55 ponožky Angeliky strojonožky #1
                          • Ponožky #56 ponožky Angeliky strojonožky #2
                          • Ponožky #57 ponožky Angeliky Shifty-socks
                          • Ponožky #58 ponožky Deep in the Jungle Socks od Anna Mäkilä
                          • Ponožky #59 ponožky Patchwork Mix Socken od Elke Becker
                          • Ponožky #60 ponožky Mitered Windowpane Socks od Gladys We
                          • Ponožky #61 ponožky Rain Rain Go Away od Anna Mäkilä
                          • Ponožky #62 ponožky Melounové ponožky
                          OK. Ponožky #63 ponožky Grün ist die Hoffnung od Stephanie van der Linden
                          • Ponožky #64 ponožky Ph.D. ponožky
                          OK. Ponožky #65 ponožky Polly Jean od MJ Kim
                          • Ponožky #66 ponožky ALL is LOVE od Cita Steinmeier
                          • Ponožky #67 ponožky Haunted Heels od Louise Robert
                          • Ponožky #68 ponožky Gimme Coffee od Karin Aida
                          • Ponožky #69 ponožky Sock Lover’s Socks od Knitwise Design
                          • Ponožky #70 ponožky Lakritz Socks od Corinne Fourcade
                          OK. Ponožky #71 ponožky Scrappy DK Socks od Stephen West. Nejsem si úplně jistá, jestli patří do tohoto seznamu, protože jsou to úplně obyčejné vanilkové ponožky z tlustší samovzorovací příze (8 fach) na 44 ok.
                          • Ponožky #72 ponožky Villapesupäkät od Pirjo Lakkapää ja Katri Raunama
                          • Ponožky #73 ponožky Essential Boot Socks od Maddy Moe žluté Hundertwasserovy
                          • Ponožky #74 ponožky Essential Boot Socks od Maddy Moe
                          • Ponožky #75 ponožky Folkloric color
                          • Ponožky #76 ponožky 
                          • Ponožky #77 ponožky 
                          • Ponožky #78 ponožky 
                          • Ponožky #79 ponožky 
                          • Ponožky #80 ponožky 

                            Žádné komentáře:

                            Okomentovat