pátek 26. ledna 2018

Překvápko pro kolegyňku

To bylo tak. Pustila jsem se do svého prvního KALu, ponožek pro nedonošená miminka, a když jsem se s nimi tak nějak všude chlubila. Ani ne proto, že by bylo tak úžasné uplést ponožky pro mimčo, jako spíš jsem ze sebe měla dobrý pocit. A taky jsem měla dojem, že když jsem Ameriku objevila já (že předčasně narozené dítě znamená opravdu hodně předčasně a ne jen o týden a že je to tudíž velké riziko a že se to děje docela často, 9000 dětí v ČR každým rokem), ostatní ji ještě třeba neznají. 

A téhle kolegyni se moje ponožky pro miminko moc líbily a hned přišla s tím, že by byla ráda, kdybych jí upletla pro neteř, která se má koncem října (2017) narodit taky jedny. Domluvily jsme se, že mi zaplatí materiál a já vybrala ametystové DROPS Baby Merino. Ponožky jsem upletla celkem snadno, psala jsem o nich zde

Ale protože jsem megalomanka, přišlo mi to málo a jako překvapení jsem jí k tomu upletla ještě čepičku a kabátek. Využila jsem návod Little Jamboree od Drops (DROPS BABY / 16 / 3), který je dostupný v češtině a zdarma. Původně je navržený pro ponožkovou přízi Fabel, která by asi vydržela víc, ale jelikož se mi zdá docela kousavá, nechtěla jsem riskovat, že se nebude líbit mamince a dítě ji nebude chtít nosit.
Detail kabátku – snaha zachytit barvu

Při pletení na dvojkách, jsem zjistila, že miminka jsou příšerně velká!

Zajímavostí tohoto kabátku je, že je pletený kolmo a za výhodu považuju to, že je zapínací. Ještě nemám zkušenosti, ale mám takovou představu, že vzpurné dítě se lépe souká do kabátku jednu ručičku po druhé, než když se ho tam snažíte nacpat oběma naráz a zároveň už má svetřík kolem krku.

Musím se přiznat, že pro mě svetřík byl trochu zklamání (asi v polovině práce), protože podle fotky na DROPS jsem mylně soudila, že bude jeho spodní okraj vlnitý. Netuším, co to na té fotce mají, na mém svetříku žádný takový výstupek nebyl. Spodní okraj je čistě okrouhlý. Svetřík se pletl vroubkem a bylo to docela příjemné. Stačilo pár značítek a dalo se plést i v metru nebo cestou. 

Materiál je krásně měkký a je lepší prát to v ruce, což jsem jako informaci předala. Teď ještě doufám ve fotku. S jinou kolegyní jsme zatím vytvořily toto.

Žádné komentáře:

Okomentovat