pátek 9. února 2018

Ponožky #9: Spirálové ponožky od La Maison Rililie (1)

Na tento týden jsem si vymyslela jednoduché spirálové ponožky. To abych si odpočinula od toho minulého vyplétání a střídání barev. 
Hvězdicová špička

Možná to není zase tak jednoduché. Začala jsem už v neděli 4. 2., protože jsem si chtěla vyzkoušet Pinhole nahazování. Postupovala  jsem krok za krokem podle krásného videonávodu The Pinhole CO: Casting On in a Circle with 1 or 2 DPNs. Pokud by někoho zajímal překlad, tak pinhole je malá dírka a zkratka DPN (Double Pointed Needles) znamená oboustranné jehlice, u nás jim běžně říkáme ponožkové. A pozor, budete jich potřebovat pět.

Tyto ponožky označuji číslem 9 a jsou opět pleteny v rámci Únorového ponožkového pokusu, o němž jsem psala zde. Jak už jsem zmínila, domnívala jsem se, že budou jednoduché a odpočinkové. Na druhou stranu jsem všechny ponožky vybírala tak, abych se při jejich pletení naučila něco nového, což je vlastně příčinou celého mého ponožkového projektu Padesátkrát a stále poprvé (na úvodní stránku se můžete podívat tady). 

Už krátce po začátku vím, co se mohu naučit na těchto ponožkách. Rozhodla jsem se vybrat si ze dvou variant špiček tu „těžší“, tedy tu, kterou jsem dosud neznala. Flat toe = plochá špička, zatímco star toe je hvězdicová špička. Další novinkou je pletení na čtyřech jehlicích. Vytáhla jsem kovové (asi dvojky) po babičce. A můžu říct, že první řady jsou pořádný horor. Šíleně to klouže!

Za pár dní bude Valentýn, asi vyznám lásku své kruhové jehlici. Život bez ní je opravdu nepředstavitelný.
První ponožka stihnutá v rámci limitu

Než budou fotky, prozradím aspoň, že špička bude červená z Fabel Print (barva 310) a zbytek šedivé Sportivo. Možná udělám i vrchní lem červený, mohlo by to být krásně veselé.

Podle mých odhadů bych měla plést velikost A1, tedy 6–7 čili 37–38 s délkou nohy 24 cm a obvodem 21,5 cm, i když bych to raději měla přeměřit i podle vzorku, který mi bude postupně vznikat. Tentokrát jsem si vzorek nedělala, říkám si, že to přeměřím podle té špičky až bude mít třeba 3 cm na délku. 

Co se týče návodu, nejdená se o orginální myšlenku dámy, která si říká Rililie, ale o převzetí z knihy o pletení Mary Thomas (vydáno v roce 1938) a nejspíš je ještě starší. 

Žádné komentáře:

Okomentovat