pátek 16. února 2018

Ponožky #10: Broken Seed Stitch Socks od Hanna Leväniemi (1)

Na tento týden jsem si vymyslela Broken Seed Stitch ponožky z černé a červené Fabel příze. Doufám, že kontrast bude dostatečný, aby vynikl zajímavý vzorek.

Hned na začátek představují tyhle ponožky drobné zklamání. Moc se mi líbily podle obrázku a podle pravidel Únorového ponožkového pokusu jsem si moc neprohlížela, v čem spočívá jejich pletení. A tak jsem hned v pondělí pocítila drobné zklamání. Zase jeden návod nenávod. 

Podstatou je pouze čtyřřádkový vzor, který můžete použít, kdy chcete, jak chcete a na co chcete. Jedna z holek jím (ale použitým z jiného zdroje) pletla například nádherné rukavičky na vánoční výměnu v Koťátku. 

Váhala jsem tedy, jestli plést od špičky dle knihy Pleteme dvě ponožky najednou (od špičky) nebo opět od vrchu (a zdržovat se pěti centimetry patentu). Nakonec, protože jsem po ruce neměla druhé černé klubko Fabelu, jsem se rozhodla pro druhou variantu. Však ponožek od špičky se ještě napletu. Navíc by to pro křížení těch barev stejně asi nebylo nejmoudřejší. 

A teď ten slibovaný vzor:

1. řada jednobarevnou přízí: hladce
2. řada pestrabarevnou přízí: jedno oko hladce, druhé obrace
3. řada jednobarevnou přízí: hladce, takže jednobarevnou přízí se bude plést vždy jen hladce
4. řada pestrabarevnou přízí: jedno oko obrace, druhé hladce 

Nejprve jsem si podle obrázků myslela, že popis je špatně, ale ukázalo se, že ne. A vypadá to vážně skvěle!

Žádné komentáře:

Okomentovat