úterý 30. ledna 2018

Únorový ponožkový pokus

Napadlo mě, že bych si zkusila uplést některé vyhlédnuté ponožky. To jako další, protože zatím jsem jich moc nenapletla a mám jich v plánu padesát (viz článek 50x a stále poprvé).

Jestli to správně počítám, mám už sedmery.
  • Ponožky #1 jsem začala plést v rámci Tour de Fleece v létě 2017. Psala jsem o nich zde. Hotová je zatím jenom jedna.
  • Ponožky #2 jsou moje modré ponožky pro nedonošená miminka a psala jsem o nich zde.
  • Ponožky #3b by měli být takzvané Ph. D. ponožky, nebo tedy podle autorky Graduation Socks, psala jsem o nich zde, ale plést jsem je ještě nezačala. Ponožky jsou označeny 3b, protože z trojek se staly návleky na ruce s pavouky.
  • Ponožky #4 byly fialové miminkovské ponožky z Baby merina od DROPS pro neteř mojí kolegyňky. Psala jsem o nich zde a vyfocené je s celou soupravičkou najdete zde.
  • Ponožky #5 pletu na jedné kruhové jehlici zároveň s ponožkami 5a. Jedná se o ponožky pro miminka pletené od špičky. Je to můj zkušební pár dle knihy pletení dvou ponožek na jedné kruhové jehlici. Už jsem to kdysi zkoušela, ale teď si to chci oživit.
  • Ponožky #5a nazývám takhle, protože to je vlastně stále stejný způsob pletení ponožek, navíc ve stejné velikosti. Můj cíl je uplést padesát různých ponožek. Ideálně vyzkoušet padesát různých stylů. Jak nahazování, tak způsobů, délek, vzorů. Prostě každé ponožky by měly být úplně jiné, aby se do téhle padesátky mohly počítat.
  • Ponožky #6 jsou zatím rozdělané. Jedná se o ponožky Carousel od Louise Robert
    pletené jako pásek obtáčený kolem nohy.
  • Ponožky #7 jsou zatím rozdělané. Jedná se o Double Heelix socks. A jejich pletení, jelikož jde o první pokus, je vcelku náročné.
Únorový pokus, tak trochu i KAL, ke kterému se můžete přidat, pokud máte chuť a zájem, spočívá v tom, že každý týden v únoru nahodím jedny nové ponožky a pokusím se je uplést celé. Vstupní otázkou tedy je:

Dají se za týden uplést ponožky?

Myslím týden v normálním životě, kdy chodím do práce, píšu na blog, mám setkání s přáteli, čtu... vařím a uklízím (ano, i tohle se mě týká). Je to spíš taková sranda, než závod. Sranda, ale s motivací dokončit v určeném časovém limitu. Třeba aspoň jednu ponožku. 

Protože dávám přednost kvalitě, vybrala jsem si ponožky, které se mi už dlouho líbí, které mě lákají a zajímají a ne ty, které jdou snadno uplést. Kdyby šlo o čas, pletla bych kotníkové, nebo tlusté spací ponožky. Ale já si vybrala následující:
obrázek z Googlu

Dither od General Hogbuffer
5. týden: 29. ledna až 4. února 2018
zdarma na Ravelry v angličtině, podstatný je pro vás obrázek změny barev, ponožky můžete plést jako jste zvyklí
na Ravelry 549 kusů






Spirálové ponožky od La Maison Rililie 
6. týden: 5. února až 11. února 2018
obrázek z Googlu
zdarma návod najdete zde, další povídání je o nich zde, nebo na Ravelry zde, ponožky mohou mít jinak barevnou špičku a nemají patu. Jedná se o jednoduchý šroubovitý vzor, kdy posunujete oka hladce a oka obrace vždy po určitém počtu upletení v sloupečku.
na Ravelry 107 kusů


Broken Seed Stitch Socks od Hanna Leväniemi

7. týden: 12. února až 18. února 2018
návod najdete zdarma na Ravelry zde, upletených jich tam mají již 4616 a musím vám prozradit, že vypadají složitěji, než jaké ve skutečnosti jsou. Teda aspoň říkaly dámy, které tímto vzorem pletly rukavičky na náš pletací večírek.
obrázek z Ravelry













Fibonacci od Stephanie van der Linden
8. týden: 19. února až 25. února 2018
Tohle je jediný komplikovaný týden, kdy se nemůžete tak docela snadno přidat, protože vzor pochází z knihy Op-Art Socks: Creative Effects in Sock Knitting / Kreative Ideen - Fantastische Effekte a domnívám se, že jednotlivě koupit nejde. Minimálně na Ravelry ne. Upletených jich tam je 219. Teoreticky si můžete vzor nakreslit, nebo by vám mohl pomoci tento, který jsem našla na Pinterestu.
obrázek z Ravelry
Squares Socks - Nurkkakunnan sukat od Tuulia Salmela
9. týden: 26. února až 4. března 2018
obrázek z Ravelry
Dají se koupit na Ravelry za 190 Kč zde, ale já se jimi chci jen inspirovat. Plánuji si nakreslit vlastní čtverečky podle počtu ok, která budu mít ve vzorku. A ideálně to zkombinuji s pletením od špičky obou ponožek najednou. Nebo použiji nějakou jinou patu.

Škoda, že nemám přesně tuhle žlutou a hnědou, moc se mi líbí.





Na tomhle projektu je pro mě nové to, že si tak dlouho dopředu plánuji, co budu plést. Jsem docela zvědavá, jestli se mi to podaří dodržet. Jestli se nezamiluju do nějakých jiných ponožek a neupletu si je raději místo těch, které jsem si dříve naplánovala. A proto se to jmenuje pokus. Možné a povolené je všechno. Tohle je jenom plán. Bude zajímavé sledovat, nakolik se bude lišit od reality.

Žádné komentáře:

Okomentovat