pátek 19. ledna 2018

Sylvia McFadden: Waiting For Rain

Na tenhle šátek od Sylvie McFadden jsem koukala od té doby, co ho upletla jedna z Vlněných sester. Myslela jsem, že Katka, ale teď jsem ho našla u Helči pod názvem Waiting For The Night. (Pak jsem ho našla i u Katky.) Nebo za to může hanapaimen(1) s jejím nádherným modro-béžovým z vlastnoručně předené příze. Potřebovala 550 metrů hlavní barvy a 170 metrů na krajku. V jedné barvě by to dle autorky mělo být asi 730 metrů, ale vždy je lépe mít více.

Zatím ho mám rozpletený z šedivé příze neznámého původu, složením snad vlna. V jedné akci jsem jich v běžné galanterii v Havlíčkově Brodě koupila hned několik, protože se mi zdála příjemně měkká a tenká. Řekla bych, že i trochu voní ovcí. A samozřejmě měla krásnou cenu.

A tak jsem si do nového roku nadělila tento placený návod. I když jsem si říkala, že bych asi mohla vymyslet, jak to autorka dělá. Možná to zkusím u dalšího šátku – navrhnout si ty bublinky s krajkou (nebo něčím jiným ;-))) nějak jinak. Abych vás zbytečně nenapínala (a taky na to třeba nezapomněla... přece jen blog je tak trochu externí paměť), tak mám na mysli výtvor....

Waiting For Rain má k dnešnímu dni na Ravelry zaregistrováno 3603 projektů, což myslím ukazuje na značný úspěch. Vlastně, když na to tak myslím, napadá mě, že Sylvia možná měla se vstupem do nového roku taky nějakou slevovou akci na své návody.

Šátek se plete vroubkem a má vloženy krajkové kapky, což ho dělá zajímavým a přitažlivým. Stejně jako autorka si ho nejspíš upletu pouze ve světle šedé, ale líbily se mi kombinace jinak barevné krajky, nebo postupně měnícího se pozadí a jednobarevné krajky. Někdo také v jednobarevné části udělá pár proužků v barvě krajky. 

Šátek půlkruhový a vypadá krásně.

Autorka se domnívá, že vytvořila novou techniku pletení krátkých řad, které říká „softsweaters charted short row technique“.

(1) Mimochodem Hana Paimen z České republiky je autorkou Oakenshield shawlu, který právě pletu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat