pondělí 4. prosince 2017

Justyna Lorkowska: Piccadilly

Rozpletený šátek Piccadilly
A opět tu máme šátek! Autorkou je opět Justyna Lorkowska. Už jsem od ní pletla Close to you (dvakrát) a Lothian. Pokud ještě něco dalšího, tak si na to právě nevzpomínám. 

Návod je placený a v angličtině. Na šátek potřebujete 2 klubka hlavní barvy po 350 metrech na stogramovém klubku a jedno kontrastní barvy. Autorka použila tloušťku 4 ply/fingering weight. Výhodou toho, že od ní nepletu poprvé, je to, že už docela dobře znám anglické zkratky, které používá, a také její styl. Řekla bych, že její výtvory jsou si svým způsobem podobné. Jako když čtete více knih od stejného autora.

Vybrala jsem Alpacu od DROPS, kterou jsem si (myslím) pro tuto příležitost už před časem pořídila. Návod už mám nějakou dobu, protože jsem ho dostala od kamaráda k narozeninám nebo svátku. A jelikož už je to nejmíň rok, taky se mě párkrát ptal, jestli už jsem ho pletla. Začíná to být trapné. 

Piccadilly detail
Jistě chápete, že to není tím, že bych neměla zájem nebo chuť. Právě naopak! Ale pořád jsem se po vzoru svých (?) zodpovědnějších (?) kamarádek snažila udržovat menší množství rozdělaných projektů. Na druhou stranu si říkám, že mám být přirozená (dělám to přece pro svoje potěšení) a můžu si mít rozdělaných projektů třeba padesát, když mi to bude vyhovovat. Potíže je v tom, že mi to chvíli vyhovuje a chvíli mě to děsně štve až stresuje. 

Každopádně teď jsem si řekla, že nějaké projekty, po nichž moje srdce šíleně touží, začnu a hotovo. Dodělávat je přece můžu třeba celý příští rok. :-)

Ale zpátky ke klubíčkům. Mám 4 klubíky Alpacy mix, takové hnědé, jak bych to jen popsala. Velbloudí? Prostě barva 0618 a smetanovou Alpacu (bez mixu) 0100. Té mám tři klubíčka. Ta by stačit měla, ale u té první si nejsem jistá. Kdyžtak to holt budu muset nějak vymyslet. Pohrávám si i s variantou, že bych krajku dole udělala v jiné, bláznivě kontrastní barvě. Stejně je to na mě až příliš decentní. Co se tak hodí k hnědé?

Bláznivě růžová? Fialová? (té mám poslední dobou nějak moc nasysleno, tak to zase nechci úplně přehánět, protože to není moje nejobvyklejší barva.) Že by hráškově zelená? Jo, i ta by šla. Vlastně možná i modrá, nebo zrzavá/cihlová, tu mám velmi ráda. Hlavně to chce něco světlého, aby vzor vynikl.

P. S.: Na Ravelry je zaregistrováno 157 projektů.

Žádné komentáře:

Okomentovat