neděle 24. prosince 2017

Kulíšek pro Bena

Podle návodu Kringle kaps jsem začala plést čepičku pro naši černou ovečku Bena, kterého jsme dostali za nákupy v Lídlu. Sice jsem chtěla Wolfa (vlka vydávajícího se za ovci) nebo šedou Lucy s růžovýma mašličkama, ale taky se mi líbil Sleepy se zelenýma papučkama s očima a dlouhou čepičkou přes jedno ucho, ale první dva neměli a nakonec jsem souhlasila, že Ben bude míň náchylnej na špinění. A navíc nám bude ladit k motorce. Jasně, čtete dobře. Napadlo mě, že by to mohl být náš nový maskot na cesty.
A protože jsem měla v úmyslu uplést mu nějakou čepičku na spinkání, vzala jsem Glorie ze svého skladu syslátů a pustila se hned do práce. Tedy, nejprve jsem uvažovala o barvě. Nebyla jsem si jistá, co by mu tak nejvíc slušelo. Třeba nějaká pastelová?

Nakonec jsem se rozhodla, že čepiček může mít klidně víc a vybrala kouzelnou santovskou. A na ni právě je návod uvedený v úvodu. Návod je zdarma, ale v angličtině. Povím vám, jak jsem to udělala já. 

Nahodila jsem čtyřicet ok smetanovou Glorií zároveň s bílou cancourkatou kdovíjakou (asi by se hodila i chlupatá). Vzala jsem si 2,25 jehlice Addi, které mám ze všech nejraději. A taky aktuálně jediné volné. Upletla jsem čtyři řady vroubkem, ukončila 12 ok na ucho a pak upletla dvě řady lícovým žerzejem. S nahozenými třemi oky navíc nad vzniklou mezerou jsem udělala další bílou lícovou řadu. A pak jsem přešla na jednoduchou červenou Glorii. Mám asi 4 centimetry na výšku a přemýšlím, kolik jich mám udělat. Aby byla čapka opravdu dlouhá. 

P. S.: Obrázek byl převzat ze stránek Lídla.

Žádné komentáře:

Okomentovat