pátek 1. prosince 2017

Čepice Selbu modern

Čepičkový začátek
Na první prosincový den se ideálně hodí čepička. Proto mi dovolte představit vám nádherný vzor Selbu modern, do kterého jsem se zamilovala téměř hned, když jsem ho viděla. Vzor vytvořila Kate Gagnon Osborn z Kelbourne Woolens v roce 2016. A je zdarma. 

Potřebujete na něj klubíčka dvou kontrastních barev o síle fingering (190 metrů/50 gramů). Nebo si to musíte propočítat podle vzorku 30 ok a 36 řad na deset centimetrů po blokování. Přiznám se, že navzdory všem pravidlům jsem se vzorkem netrápila a pustila se do pletení jen tak. Snad mi to padne. (Ve výsledku to asi nebyl úplně dobrý nápad, i když zase mám velice originální čepičku podle veřejně přístupného vzoru.)

Protože pletu velice volně, použila jsem svoje Addi jehlice 2,25 mm namísto 2,75. Taky jsem konečně chtěla vyzkoušet Alpacu od DROPS. Pro tuto příležitost jsem sáhla po světle modré (2917) a tmavě modré (6309). Pro jistotu jsem si koupila po dvou klubkách a ona mi s přehledem zbyla půlka z každého prvního. Nevadí, aspoň k tomu vytvořím nějakou pěknou šáličku nebo rukavičky. Možná i se stejným vzorem, který je opravdu okouzlující.

Pletení šlo celkem snadno, v obrázku se dá lehce vyznat, v jednotlivých řadách se člověk neztrácí, i když na pletení do metra to úplně není. Čepičku jsem možná i kvůli tomu dokončila za 21 dní.

Připadalo mi – podle fotek čepiček tohoto vzoru na Ravelry –, že lépe vypadá čepička s tmavým pozadím a světlým vzorem. Dle tipu Vlněných sester jsem vzorovou přízi (v mém případě světle modrou) držela v levé ruce a základní (= barvu pozadí) v pravé. Ale myslím, že v mém případě umístění přízí nemá vliv, protože při vyplétání vzoru nenechávám pravou přízi jen tak ležet, ale mám ji ovinutou kolem pravého ukazováčku v opačném směru než tu na levé ruce tak, abych ji mohla snáze posouvat. Ještě doplním, že jsem pletla na jediné kruhové jehlici s využitím magické smyčky.

A jen ze zvyku: na Ravelry je pod tento projekt zaregistrováno 3840 pletených čepiček.

Žádné komentáře:

Okomentovat