pondělí 18. dubna 2016

Šátek Ethereal Bliss

Jedná se o šátek, který pletu podle návodu od DROPSu z příze Aneta od Vlnapu, myslím, kterou jsem rozpletla na dvě klubka po dvou nitkách a jedno jednonitkové. Byla to makačka a možná i bláznovství, přiznávám, ale každopádně dobrá zkušenost. Také je to docela výhodné, protože z klubka kolem sta metrů jsem udělala dvě stě padesát metrů, protože pletu z dvojité nitky pro zachování kvality. Každopádně příčinou tohoto rozmotávání bylo, že úplet z celé příze se mi jevil jako děsivě tlustý, na šátek nevhodný a klubíček bylo málo (asi 3).

Příze je růžová, s bílým vlasem, příjemně měkká a myslím, že je to dokonce stoprocentní bavlna, ale tím si nejsem tak docela jistá.

Ethereal Bliss (v překladu něco jako éterické blaho) by měl být pletený z Baby Alpaca Silk, která patří do skupiny A (23–26 ok), má 167 metrů na 50 gramů. Ze 70 % ji tvoří alpaka a z 30 % morušové hedvábí, doporučená síla jehlic je 3,5 mm. Já pletu na trojkách ze dvou důvodů – jednak jsem v té době KnitProťácké 3,5 mm neměla, a jednak používám tenčí materiál, tak jsem chtěla mít dírky úhledné a ne příliš obrovské.

Návod najdete v češtině zde: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6849&cid=24.

Ačkoliv si podle obrázku můžete myslet, že se jedná o složitý vzor, ve skutečnosti to – jak jsem říkala obdivujícím ženským – není zase nic jiného, než hladce, obrace, sejmout, nahodit a splést. Při pletení vlastně nikdy nic jiného neděláte. Dobře, pár triků může být v tom, jestli splétáte za přední nebo za zadní nit, jedno po druhém, nebo dvě naráz, ale nic dalšího v tom není. A to je jedna z věcí, kterou na pletení miluju. Byť obsahuje jen pár prvků, které se snadno naučíte, můžete vytvářet velké množství finálních výrobků už jen tím, jak dané prvky kombinujete a spojujete za sebou.

Tak se chopte jehlic, přijměte výzvu a zkuste si uplést třeba právě Ethereal Bliss!

Žádné komentáře:

Okomentovat