středa 25. března 2015

Zentangle – relaxační obrázky

Předcházející článek: Zentangle kreslení.

Ani nevím, jak jsem se k Zentanglu dostala, ale už nějakou dobu jsem to chtěla vyzkoušet. A tak jsem si v knihovně objednala Zentangle – relaxační obrázky a pustila se do studia. Rozhodla jsem se, že každý den nakreslím jeden čtvereček a splním případné další úkoly. Pochopitelně jsou dny, kdy se mi to tak docela nedaří – třeba když jsme vyrazili do Pasova a byli celý den na cestě. Kreslit za jízdy v autě je vážně trochu moc prdlé, ale zase jsou jiné dny, kdy to můžu „dohnat“. Ale jak říkala moje učitelka (líbí se mi víc výraz učitelka než lektorka) kreslení, není to cíl, který „musím“ splnit, já ho splnit chci, a když to náhodou nedopadne, bude to taky v pořádku. Jen chci vyzkoušet, jestli je kreslení relaxačních čtverečků opravdu relaxační a přináší soustředění i v dalších oblastech života. Zatím to moc nepozoruji a to už kreslím měsíc (psáno v lednu 2015), ale stejně se mi líbí, jaké obrázky mi vznikají pod rukama. 

Vzorník
Kouzlem čtverečků navíc je, že i když používáte jen málo vzorů můžete vytvořit hezké obrázky. A taky, že i když pořád opakujete ty stejné vzory, vaše obrázky jsou stále jiné, žádné dva nejsou stejné. A poté, co se trochu rozkoukáte, zjistíte, že máte tolik možností kombinací, až vás to skoro začne děsit. Už teď znám takové množství vzorů, že leckdy chvíli váhám, než si vyberu, který bych měla použít. Někdy je množství možností omezující.

Kniha je super, velice se mi líbí. Je rozdělená na jednotlivé dny, takže se můžete každý den soustředit na speciální úkol. Vcelku rychle se naučíte nové vzory – třeba i tři vzory denně a zároveň se vzory se učíte i různé triky a zlepšováky.  



Žádné komentáře:

Okomentovat