středa 18. března 2015

Háčkujeme květinové čtverce a jiné tvary

Barndenová, Betty: Háčkujeme květinové čtverce a jiné tvary. 75 vzorů, přehozy, přikrývky, módní doplňky. Z anglického originálu 75 Floral Blocks to crochet vydaného nakladatelstvím Quarto Publishing plc roku 2012 přeložila Růžena Pokorná. V ČR poprvé vydala v Praze 2013, ISBN 978-80-7359-376-6. Kniha je super, je v ní hodně návodů. Úvodní kapitola o třiceti stranách bohužel neobsahuje vysvětlení použitých zkratek a návod, jak co háčkovat, takže začátečník si musí pořídit ještě jednu knihu nebo se od někoho naučit. Respektive na stránce 14 je vysvětleno, že PO znamená pevné oko, jak byste čekali a DS dlouhý sloupek. Jenže, co je potom nahozený sloupek (NS) a dvakrát nahozený sloupek (DNS)?

K výhodám patří, že kniha je zaměřená pouze na háčkování, takže se můžete věnovat přímo své oblíbené technice (ne každý, kdo rád háčkuje, taky rád plete). Také to, že vedle psaných návodů jsou kreslená schémata, takže můžete háčkovat podle toho, co je vám milejší a případně si informaci ověřit v druhém způsobu. Líbí se mi informace o spojování a možnostech uspořádání motivů. A na závěr je okouzlující, že v knize popisují několik způsobů obháčkování okrajů deky, šátku apod. Také celkové postupné informace jak naplánovat celý projekt svého nového dílka. Výhodou je, že motivy jsou uspořádány podle tvarů, takže usnadňují vyhledávání dalších vzorů pro kombinování tak, jak jsem to udělala já – nalistovala jsem si čtverce a začala háčkovat jeden za druhým. Je jich 26, ale některé se mi nelíbí, tak ty dělat nebudu. Trojúhelníků je 13, 6 kosočtverců, 20 šestiúhelníků a 13 kruhů.

Z toho, co se mi nelíbilo, bych upozornila na špatně pochopitelné vysvětlení nahazování příze na prst (neboli stahovací kroužek), který je výhodný u kruhových motivů. Místo obsahu můžete použít stránky 32–52, na nichž jsou motivy krásně vyobrazené ve skutečné velikosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat